Private Army of Ascalon Fórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Üdvözlünk a Private Army of Ascalon guild fórumán!
 
KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  

 

 „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot

Go down 
2 posters
Ugrás a következő oldalra : 1, 2  Next
SzerzőÜzenet
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-12, 01:43

Az elmúlt héten beszélgettünk elég hosszan Galdiussal, hogy mi is éri meg jobban a power vagy a precizió növelése. Én úgy gondolom, hogy a power növelése nagyobb sebzést biztosít, mint ha a preciziot növelnénk. Gladiusz szerint egy bizonyos mennyiségű power után érdemesebb inkább a preciziót növelni

Nézzük számok tükrében a dolgot:
(A képletek a http://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page ről származnak.)

Damage done = (weapon damage) * Power * (skill-specific coefficient) / (target's Armor)

Okozott kár = Fegyver sebzése * Power * Skill specifikus együttható / Célpont páncéljával
Az alap sebzésünk az ellenfél páncéljától független értéke lesz:
Fegyver sebzése * Power *Skill specifikus együttható

Fegyver sebzése:
A legkisebbet sebző fegyver a játékba a fáklya (torch) 789-926
A legnagyobbat sebző fegyver a játékba a puska (rifle) 986-1205
a fegyverekből adódó sebzés tehát 789-1205 ig terjedhet.

Power:
Egy lvl 80 karakter power értéke: 916
Trait: 300
Exotik felszerelésből adódó maximális power érték :
Páncélok: 315
Csecsebecsék: 508
Rúnák: 165
Fegyverek: 180
Összesen 2384 power-ünk lehet. Speciális traiteket és sigileket, sütiket, s skilleket figyelmen kívül hagyva tehát, ennyi lehet maximum passzív állapotban. Továbbiakban ezt tekintjük maximális értéknek.
Megfigyelhető hogy a fegyver maximális sebzésének körülbelül a duplája.

Skill specifikus együttható:
Ez az érték igen változó lehet.
Vannak olyan skillek melyek nem rendelkeznek sebzés értékkel.
A legnagyobb sebzéssel rendelkező skill, a „Hundred Blades” 1624 sebzés értékkel melyet folyamatosan növekedve fejti ki, majd az utolsó támadás 406 sebzést okoz.
Channeled skillek halmozott sebzéssel rendelkeznek. Hatásukat rögtön elkezdik kifejteni, de időbe telik, hogy elérjék a maximumukat.

Tehát, adott a fegyver sebzése ami fix attól függ milyen fegyver van a kezünkben, a skillek sebzése adott nem változtathatunk rajta. Egy tényező van, amiben igen nagy változásokat eszközölhetünk, még pedig a karakter power értéke.

Most vizsgáljuk meg a kritikus találatot:
Expected damage = Base damage * ((0.50 + (Critical Damage / 100)) * (Critical Chance / 100) + 1)
Várható sebzés = Alapsebzés * ((0.50 + (Kritikus sebzés / 100)) * (Kritikus esély / 100 ) +1 )
Ahhoz hogy a képlet helyes legyen megfelelő időnek kell eltelnie!

Kritikus sebzés:
Ennek az értéke 80. szinten alapesetben 0%.
De a kritikus ütések az alapsebzés 150% sebzik, ehhez jön hozzá ez az érték.
Exotik felszerelésből adódó maximális precisi érték :
Páncélok: 16%
Csecsebecsék: 36%
Rúnák: 10%
Fegyverek: 10%
Összesen kritikus sebzés-ünk 72% lehet. Exotik értékeket figyelembe véve. Speciális traiteket és sigileket, sütiket, s skilleket figyelmen kívül hagyva tehát, ennyi lehet maximum passzív állapotban. Továbbiakban ezt tekintjük maximális értéknek.
Kritikus sebzés, csak másodlagos jellemzőként van jelen a páncélok, csecsebecsék, fegyverek esetén!

Kritikus esély:
Critical Chance = Round((precision - 831.36) / 21.16)
Kritikus esély = kerekítve ((Precision – 831.36) / 21.16)
A precision értéke 80. szinten 916, tehát a kritikus esély értéke 4%.
Trait: 300
Exotik felszerelésből adódó maximális precisi érték :
Páncélok: 315
Csecsebecsék: 508
Rúnák: 165
Fegyverek: 180
Összesen 2384 precision-unk lehet. Exotik értékeket figyelembe véve. Speciális traiteket és sigileket, sütiket, s skilleket figyelmen kívül hagyva tehát, ennyi lehet maximum passzív állapotban. Továbbiakban ezt tekintjük maximális értéknek.
A precision értéke 2384 ebben az esetben, a kritikus esély értéke 73%.

Alaphelyzetben:
Várható sebzés = Alapsebzés *((0.5 + (0/100))* (4/100) +1)
Várható sebzés = Alapsebzés * 1,02

Ezen túl az egyszerűség kedvéért, a kritikus esély és kritikus sebzésből következő módosítót kritikus módosítónak hívjuk, mely értéke ((0.50 + (Kritikus sebzés / 100)) * (Kritikus esély / 100 ) +1 ) lesz egyenlő.

Megfelelő idő elteltét figyelembe véve, az alapsebzésünk 2% növekszik.

Nézzük meg a szélsőséges esetekben hogy alakul a várható sebzés értéke:

Az alapsebzés értékét a power érték fogja reprezentálni száminkra.
Maximális power
Várható sebzés = 2384 *((0.5 + (0/100))* (4/100) +1) = 2384 * 1,02 = 2431,68
Maximális precision
Várható sebzés = 916 *((0.5 + (0/100))* (73/100) +1) = 916 * 1,365 = 1250,34
Maximális critical damage
Várható sebzés = 916 *((0.5 + (73/100))* (4/100) +1) = 916 * 1,0492 = 961,0672

Látható hogy a power maxolása esetén kaptuk a legnagyobb várható sebzést!

Nézzük a következő példát.

Ahhoz hogy a legnagyobb közvetlen sebzést osszuk ki a játékba, a Berserker's felszerelést érdemes választani, mivel ez tartalmazza mind a 3 jellemzőt (power (major) precision, critical damage (minor)). Tételezzük fel, hogy a karakterünk rendelkezik teljes Berserker páncéllal, és csecsebecsékkel, valamint fegyverekkel.
El kell döntenünk, hogy milyen runát, és traitet válasszunk neki, ha továbbra is a minél nagyobb sebzés a célunk. Speciális traiteket és sigileket, sütiket, s skilleket figyelmen kívül hagyva!

A jelenlegi karakterisztika a következő:
power : 916 + 1003 = 1919
precision : 916 + 698 = 1614 critical chance = 37%
critical damage : 62%
Várható sebzés = 1919 *((0.5 + (62/100))* (37/100) +1) = 1919 * 1,4144 = 2714,2336

A powert növeljük, trait, illetve runa esetén is:
trait: 300
rune: 165
power növekedés + 465
Várható sebzés = 2384 *((0.5 + (62/100))* (37/100) +1) = 2384 * 1,4144 = 3371,9296

A precisiont növeljük, trait, illetve runa esetén is:
trait: 300
rune: 165
precision növekedés + 465 critical chance: 58 %
Várható sebzés = 1919 *((0.5 + (62/100))* (58/100) +1) = 1919 * 1,6496 = 3165,5824
Látható hogy ismét a power növelése érte meg!

A fenti levezetéseket, és példákat figyelembe véve nyugodtan tudom állítani, hogy ha csak a sebzésünk növelése a cél, akkor a powert válasszuk, a precision helyett!

Remélm érthető a levezetésem.
Harkon
Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-12, 05:56

és arrol tudtok valamilyen infót, hogy a direkt damage vs condi damage hogy viszonyul egymáshoz? - csak mert a glass-arrow buildekhez képest a rangerem direkt sebzése kb 10%-os (a critical hit 1k körül van a wari buildben leírt 10k-hoz képest), viszont nagyjából folyamatosan fent tudok tartani poison, bleeding és burning condikat az ellenfeleken, mindezt biztos távolságból (majd én is leírom a buildemet, ha lesz rá idő, had nézzék át a profik is Very Happy - szerintem egy faék egyszerüségű, minden szituációban könnyen játszható build)
én amúgy a power/precision/condition fegyverekre mentem rá, a páncél meg a kiegészítők az általános power tougness vitality vonalat követik.

üdv
Mokhra
Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-12, 22:09

A direkt sebzés, és a condition sebzés viszonyát elég nehéz megállapítani.
Soktényezős a dolog:
  • Meg kell határozni egy időt ami alatt , a kiosztott sebzéseket megfigyeljük.
  • Itt már beleszól a dologba az ellenfél páncél értéke is.
  • Nem mindegy hogy egy ellenfélről van szó, vagy többről.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Harkon

Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 00:36

Sziasztok!

Először is +5 power! Smile. Köszi a levezetést, így már sokkalta jobban fogok aludni esténként . Smile

Kondi vs. Direkt sebzés. Kiváló téma ez is. Én is végeztem kísérleteket ebben a témában az elementalistámmal. Itt a fő szempont az, hogy hol használjuk és ott melyiket részesítsük előnyben.

A tapasztalatom a következő (elementalista kaszt):
Pvp: Direkt sebzés
WvW: Direkt sebzés
Pve (map): Direkt sebzés, kondi sebzés
Pve (dungeon): Kondi sebzés, direkt sebzés

Annyit azért megjegyeznék persze, hogy az sem mindegy, hogy távolsági vagy közelharci szerepet töltünk be.

A kondíció sebzés vagy ahogyan én hívom passzív sebzés, olyan helyeken érvényesülhet igazán ahol a direkt sebzés kevésbé (fraktál: Gwarl boss) így a kettő viszonyát elég nehéz sztenderd keretek között vizsgálni. Viszont mindenképpen kiegészíti a kettő egymást, így nem jó ha elhanyagoljuk bármelyiket is.

Viszont ahogy egy full kondi nekró is tudja azt amit egy full berserker warrior, így azt nem lehet kijelenteni, hogy a kondi sebzés nem érne semmit. Én a szélsőségek helyett mindíg törekszem a középútra, így én a mixelt sebzés híve vagyok, kicsit eltolva néha direkt vagy kondi sebzés irányba, attól függően mit kíván meg a csapat és a helyzet.

Üdv: dombi
Vissza az elejére Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Hozzászólások száma : 648
Join date : 2012. Aug. 23.
Tartózkodási hely : Budapest

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 01:33

Power kontra precision

- A fentiek szerint rangernek is jobb a scholar holmi, mint a ranger, ami elsősorban a precisionre gyúr.

Kondi kontra critical

- Nálam így vetődik fel a kérdés. A Power ugyanis alapvető, hiszen az alapsebzés nagyságát határozza meg, míg a precision a plusz sebzés valószínűségét. A criticallel növelem a plusz sebzés mértékét a preci által meghatározott gyakorisággal, az armor ignore jellegű kondival viszont állandó plusz sebzést biztosítok, illetve "áthidaló" sebzést is, mert a kondi két ütés (szúrás, stb) között is sebez.

A GW-ben folyton arra törekedtünk (ranger), hogy vegyes sebzés legyen, lehetőleg minél többféle keveredjen (piercing, poison, fire), ez itt a kettesben is hasznos lehet, és általában maguk a fegyverek, tehát a buildek is ezt támogatják.

Nem biztos, hogy meg lehet állapítani általános alapelvet a kondi-crit vitában. Az idő tényező a fontos, és nekem az a gyanúm, hogy mindegy, melyikre megyünk rá. Akár a folyamatosabb kondit, akár a ritkább, de esetenként jóval erősebb sebzést osztó criticalt használjuk, az ellenfél valószínűleg ugyanannyi idő alatt múlik ki.

Árnyalja a dolgot, hogy magának a kondi sebzésnek is lehet kritikus találata, bár kisebb, mint az alapsebzésnek.

Nekem sajna még mindig zavaros a ruha-rúna-smukk párosítás, az viszont biztos, hogy egy lapra (pl. full berserker) nem lehet mindent feltenni, mert tényleg papír lesz a kari.

Salute
Nibindar
Vissza az elejére Go down
http://nibindar.wordpress.com/
Gladius
Felövezett
Felövezett
Gladius


Hozzászólások száma : 77
Join date : 2012. Nov. 05.
Age : 38
Tartózkodási hely : Szeged

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 02:32

Először is köszi Harkon a posztot. Másodszor hibás a levezetésed, mert a végén az jön ki, hogy egy kritikus sebzéssel elért sebzés nagysága kisebb, mint egy nem kritikus sebzés nagysága, ami nem létezhet, mivel a crit lényege pont az, hogy minimum 150%-al többet sebezzünk, mint az alap - nem kritikus sebzés.

Az alábbiakban levezetem, hogy a játék milyen módon határozza meg a sima, illetve a kritikus sebzést a warrim statjait használva: 2400 power, 2200 precision, 2127 armor, 66% passzív crit chance, 84% crit damage, traitek: 200 power, 300 precision - hozzáadva a megfelelő értékekhez.

Először is kezdjük az alapsebzés kiszámításával:
Damage done = (weapon damage) * Power * (skill-specific coefficient) / (target's Armor)

Weapon damage: egy véletlen szám a fegyver minimum és maximum sebzése által megadott intervallumban. Én egy mystic forge claymoret használok: 995-1100 a sebzése.

Power: a hero panelen lévő power érték.

Skill-specific coefficient: minden skillnek van egy állandója, ami megadja, hogy az adott skill mekkora sebzést képes okozni. Az alábbi képlettel számítható ki:

skill coefficient = (skill sebzése * 2600) / (a fegyver átlagsebzése * power)

A képletben lévő tagok definíciója:
Skill sebzése: a skill alap sebzése, wikin meg lehet nézni.
2600: a fejlesztők által meghatározott állandó (fórumon megtalálható).
A fegyver átlagsebzése: a fegyver minimum és maximum sebzésének az átlaga.
Power: power, egyértelmű.

Target's armor: a páncélok Defense értékének és a Toughness értékek összege.


Akkor most levezetem, hogy nálam mennyi lesz az alapsebzés egy greatswordnál, mindenféle trait-bónusz, kaja, boon (elsősorban might), stb. nélkül:

Weapon damage:
Mystic Claymore: 995-1100 sebzés, a továbbiakban külön kiszámolom a minimum és a maximum sebzést is.

Power:
A hero panelemen ez az érték 2400. Ugyanúgy, semmilyen boon nincs hozzáadva.

Target's armor:
Ennél a saját armor értékemet adom meg, mivel nem tudom, hogy az egyes moboknak mekkora. Tehát ez a Defense és a Toughness értékek összegéből jön: Defense=1211 (CoF armor), Toughness=916, mint minden lvl80as karinak. Így az armorom: 2127.

Skill-specific coefficient:
Ennél én az egyes skillre - Greatsword Slice-ra - számolok ki mindent.
Skill sebzése: 259 - wikin meg van adva.
Fegyver átlagsebzése: 1047,5 - Mystic Claymore.
Tehát a koefficiens értéke a korábban leírt képlet alapján a Greatsword Slice skillre vonatkozóan:
coefficent = (259 * 2600) / (1047,5 * 2400) = 0,2679

Tehát a warrim alapsebzése Greatsword Slice használatakor:
Minimum sebzés:
(995 * 2400 * 0,2679) / 2127 = 300,7735
Maximum sebzés:
(1100 * 2400 * 0,2679) / 2127 = 332,5134
Amint látható, ez nem túl nagy sebzés, de egy alap ütéstől nem is várható el, valamint ne feledjük el, hogy semmilyen trait, boon, stb. extra sebzése sincs hozzáadva és nagyon fontos az én armor értékemmel számoltam, gyakorlatilag ennyit sebzek PVP-ben egy másik, nem tank buildes lvl80as karin.


Akkor most jöjjön a kritikus sebzés kiszámítása:

A játék ezt a képletet használja:
Expected damage = Base damage * ((0.50 + (Critical Damage / 100)) * (Critical Chance / 100) + 1)

Base damage: a karakter alapsebzése, egy adott skill - fegyver párossal, ezt számoltam ki a Greatsword Slice-ra: minimum sebzés=300,7735, maximum sebzés=332,5134.
0,50: az alap kritikus sebzés 150%-ot sebez, magyarul 150%/100%=0,5-el kell beszorozni az alap sebzést.
Critical damage: a hero panelen lévő érték. Azért kell leosztani 100-al, hogy kiessen a százalék. Nekem 84%.
Critcal chance: a hero panelen lévő érték. Ugyanúgy le kell osztani, mint a damagenél. Nekem 66%.

Kezdjük egy olyan buildel, ahol 4% a crit chance (minden lvl80as karinak alapból van már ennyi) és 0% a crit damage - ez lesz a viszonyítási pont:
Minimum sebzés:
300,7735 * ( (0,50 + 0/100) * (4/100) +1 ) = 300,7735 * 1,02 = 306,7889
Maximum sebzés:
332,5134 * 1,02 = 339,1637

Nézzünk egy kevésbé critre építő buildet: 25% a crit chance és 25% a crit damage:
Minimum sebzés:
300,7735 * ( (0,50 + 25 / 100) * (25 / 100) +1 ) = 300,7735 * ( 0,75 * 0,25 +1 ) = 300,7735 * 1,1875 = 357,1685
Maximum sebzés:
332,5134 * 1,1875 = 394,8597

A következő legyen egy 50% crit chance és 50% crit damage build, ami könnyen elérhető:
Minimum sebzés:
300,7735 * ( (0,50 + 50/100) * (50/100) +1 ) = 300,7735 * 1,5 = 451,1603
Maximum sebzés:
332,5134 * 1,5 = 498,7701

Most nézzük meg, hogy én mekkorát ütök ezzel a skillel 66% crit chance és 84% crit damage mellett (nincs hozzáadva az F1 - Arcing Slice - skill +20%-os crit chance boonja:
Minimum sebzés:
300,7735 * ( (0,50 + 84/100) * (66/100) +1 ) = 300,7735 * 1,8844 = 566,7776
Maximum sebzés:
332,5134 * 1,8844 = 626,5883

A számolásokból látszik, hogy megéri precisionre buildelni, mivel egy alap buildhez (4% crit chance, 0% crit damage) képest én minimum sebzésű crittel 259,9887-el, maximum sebzéskor 287,4246-al többet sebzek. Ez majdnem 100%-os növekedés a sebzésben.

Amint a legelső képlet alapján látszik (Damage done = alapsebzés), lehet növelni a powert észnélkül, de jobban megéri a precisionre is pakolni, mert azzal simán meg lehet duplázni az alapsebzésünket.
Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 03:27

ha én jól értelmeztem Harkon posztját, akkor ő azt vezette le, hogy mi történik, ha egy egy tulajdonságra húzzuk ki a karinkat - azaz mindent észnélkül csak powerre pakolunk, vagy mindent ész nélkül csak precisionra pakolunk - neki az jött ki, ha mindent amit lehet powerre teszünk, akkor nagyobb sebzés jön ki, mintha minden amit tudunk precisionra teszünk, mivel, akkor meg a powert vesszük vissza, azaz az alap sebzésnél többet vesztünk, mint amennyit a felszorzott criticallal nyerünk.

amikor elkezdtem írni a posztot, biztos voltam benne, hogy a sebzés nagyobb, ha a power és a precision félúton találkoznak, emiatt csináltam egy számítást:

mi van akkor, ha fele-fele arányban felhúzzuk a powert és a precisiont is:
ha elfelezzük akkor mind a kettőre 1650-1650 pontot tudunk elosztani
a precisionból a crit érték 38,7% lesz
szóval a sebzés:
1650x(0,5*0,387+1)=1969,3 - azaz majdnem a fele úton a kimaxolt precision, és a kimaxolt power között...

de mi van, ha elharmadoljuk az erőforrásainkat, és mind a 3-ra egyenlően osztunk:
akkor 1401-1401-pontot tudunk adni a power és precisionra, és +24%-ot a criticalra
a crit chance így 26,9% lesz
a sebzés pedig:
1401x((0,5+0,24)*0,269+1)=1679,9...

szóval tévedtem, valóban a power adja a legnagyobb sebzést, azonban van még egy hatalmas előnye a critical hitnek: miszerint lehet vele triggerelni különböző dolgokat - pl a rangerem bleedinget okoz criticalnál a traitek miatt, a bow pedig weaknesst a sigil miatt - ez mind a kettő az alaptámadás alatt létrejöhet:
nekem 40%-os a critical chancem, az alaptámadásom 0,5 sec, és mind a két kondi kb 30%-os eséllyel jön létre - azaz 12% esélyem van arra, hogy bleedinget és/vagy weaknesst okozzak, ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy ~5 másodpercenként okozok egy 10 másodpercig tartó kondit Smile - persze ezeket ki lehet cserélni, szerezhetünk ilyen módon boonokat is, vagy más kondikat, kasztok traitek buildek és fegvyerek függvényében.

na emiatt imádom a GW-t - már a GW1-ben is végtelen és kifacsart módokon tudtad variálni a buildjeidet, itt meg majdnem fél év játék után mégcsak elkezdem az alapokat megérteni, de sehol nem vagyok a valódi kombinációs lehetőségek átlátásában...

üdv
Mokhra
Vissza az elejére Go down
Gladius
Felövezett
Felövezett
Gladius


Hozzászólások száma : 77
Join date : 2012. Nov. 05.
Age : 38
Tartózkodási hely : Szeged

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 04:23

Mokhra, az alábbi számítás hibás:
mi van akkor, ha fele-fele arányban felhúzzuk a powert és a precisiont is:
ha elfelezzük akkor mind a kettőre 1650-1650 pontot tudunk elosztani
a precisionból a crit érték 38,7% lesz
szóval a sebzés:
1650x(0,5*0,387+1)=1969,3 - azaz majdnem a fele úton a kimaxolt precision, és a kimaxolt power között...

A képletbe NEM a powert írjuk be, valamint a képletbe kell a crit damage is a crit chance mellé!
Így, 1650-es power és 1650-es crit mellett így alakul a sebzés, a számolásaim során használt greatsword - Greatsword Slice skill párosnál:
sebzés:
minimum: (995 * 1650 * 0,3896) / 2127 = 300,7173
maximum: (1100 * 1650 * 0,3896) / 2127 = 332,4513
995, 1100: a greatsword minimum és maximum sebzése
1650: power
2127: az ellenfél armorja
0,3896: skill-specific coefficient, kiszámolva a posztom alapján 1650-es power értéknél

Kritikus sebzés:
minimum sebzés:
300,7173 * ( (0,50 + 4/100) * (38,7/100) +1 ) = 300,7173 * 1,2089 = 363,5371
maximum sebzés:
332,4513 * 1,2089 = 401,9004

Ebből is látszik, hogy ha 1650 a power, akkor 300,7173 a Greatsword Slice skill alapsebzése, de ha ezt felvisszük 2400-ra, akkor is alig nő: 300,7735 lesz az alapsebzés.

Jobban megéri ha a powert felhúzzuk 2k-ra, és precisionre minél többet pakolunk, mert így egyrészt többször fogunk critelni, másrészt a crit sebzése is nő.
Vissza az elejére Go down
Gladius
Felövezett
Felövezett
Gladius


Hozzászólások száma : 77
Join date : 2012. Nov. 05.
Age : 38
Tartózkodási hely : Szeged

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 04:32

Amúgy meg a legjobban a sebzés sem a powertől, sem a crit chance / crit damagetől függ, hanem az ellenfél armorjától! Amint látható az alapsebzés kiszámításához használt képletben, a szorzat értékét elosztjuk az armorral, és minél nagyobb értékkel osztunk, annál kisebb lesz a sebzés. Ezért van az, hogy egy critternél (nyúl, patkány, bagoly,...) még az alapütés is 100k-s critet tol, mert ezeknek a típusú moboknak gondolom 1 körüli az armorjuk.
A számolásaimnál használt armor értéket a saját warrim hero paneljéről vettem, ami elég nagy, nyílván nem minden mobnak van 2 ezres armorja, ezért tudunk egy sima sebzéssel is 5-6k-t ütni rajtuk, ami csak pár-százas armort feltételez náluk.
Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 05:35

Gladius:

én Harkon számítása alapján csináltam két teszt számítást a magam sejtésének ellenőrzésére, méghozzá olyan eredménnyel, ami megcáfolta a sejtésemet.

Utána néztem, és abban igazad van, hogy a crit damage, az nem csak a powert szorozza fel, hanem az alap sebzést, amiben benne van a fegyver, a skill a power, és az ellenfél páncélja is.

Harkon számolása akkor egy 1000-re fegyver sebzést, és egy 2000-res páncélt, és mondjuk egy 0,4-es skill együtthatót figyelembe véve (mind csak elméleti, semmi konkrét, csak az arányokra vagyok kíváncsi):

max power esetében:
(1000 x 2384 x 0,4 / 2000) x ((0,5+0) x 0,04 + 1) = 486,95 damage

max crit chance
(1000 x 916 x 0,4 / 2000) x ((0,5+0) x 0,73 + 1) = 250,07 damage

ugyan azt az arányt kapjuk, mint Harkonnál, méghozzá azért, mert a fegyver sebzés, a skill együttható, és a páncél egy állandó együtthatót alkot a power mellett matematikailag, esetünkben 0,2-es szorzót (1000 x 0,4 / 2000) - szóval a képletbe nyugodtan beírhatjuk csak a powert, mert a többi rész úgyis csak egy állandó, az arányokon nem változtat.

A te számításod azt mutatja meg, hogy ahogy nő a critical chance, úgy egyre nő a sebzés, mivel te egy állandó power értékkel számoltál - hiszen egyetlen egyszer számoltad ki a fegyvered sebzését, utána mindig azt vetted alapul a különböző critical értékek kiszámításánál.
Az alapvető kérdés, amit Harkon feltett, hogyha van 5 elosztható pontunk, akkor azt mire tegyük, ha a lehető leghatékonyabban akarjuk növelni a sebzést - amire az a válasz, hogy a power növelése befolyásolja a leginkább a direkt sebzés növelését, míg te meg azt mondod, hogyha ezen az 5 ponton felül ráteszünk még 5 másik pontot a criticalra is, akkor még nagyobb lesz a sebzés.

üdv
Mokhra
Vissza az elejére Go down
Gladius
Felövezett
Felövezett
Gladius


Hozzászólások száma : 77
Join date : 2012. Nov. 05.
Age : 38
Tartózkodási hely : Szeged

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 06:18

Mokhra

Nem lehet közvetlenül a powert beírni a képletbe, mert a skill-specefic coefficiens is függ tőle.

Korábbi posztjaimból:
Így, 1650-es power és 1650-es crit mellett így alakul a sebzés, a számolásaim során használt greatsword - Greatsword Slice skill párosnál:
sebzés:
minimum: (995 * 1650 * 0,3896) / 2127 = 300,7173
maximum: (1100 * 1650 * 0,3896) / 2127 = 332,4513

Tehát a warrim alapsebzése Greatsword Slice használatakor: - 2400-as power értékkel
Minimum sebzés:
(995 * 2400 * 0,2679) / 2127 = 300,7735
Maximum sebzés:
(1100 * 2400 * 0,2679) / 2127 = 332,5134

Amint látható, közel 800-as power növekedés alig változtat a sebzésen, mivel minél nagyobb a power, annál kisebb lesz a skill-specific coefficiens: 0,3896 1650-es powernél, és 0,2679 2400-as powernél, ez alig 0,06-os növekedés sebzésben.
Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 07:33

Mitől változik meg a skill együttható a két számításban? - az nem egy skillenként meghatározott állandó?

a Wiki ezt írja:
"Skill coefficient: Every skill as a unique coefficient used to calculate damage inflicted"

ez konkrétan azt jelenti, hogy minden skill mint egy egyedi együttható számít a damage számításnál
Vissza az elejére Go down
Gladius
Felövezett
Felövezett
Gladius


Hozzászólások száma : 77
Join date : 2012. Nov. 05.
Age : 38
Tartózkodási hely : Szeged

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 09:49

http://wiki.guildwars2.com/wiki/User:Joppe

Skill Coefficients

Next we can find out coefficients for Bleeding and power. Coefficient is part of a formula that tells us how skill scales with power. For power the coefficient is derived from this formula (courtesy of user Capric): damage = (skill-specific coefficient) * (average weapon damage) * power / (2600). In other form: coefficient = damage * 2600 / ((average weapon damage) * power). Bleeding Shot has coefficient 155 * 2600 / (1095.5 * 916) = 0.40. Crossfire has coefficient of 134 * 2600 / (952.5 * 916) = 0.40. Coincidentally the coefficients are exactly the same, since shortbows have lower average damage than rifles.

itt van egy példával, hogy hogyan kell kiszámítani a skill együtthatót. Én is ezzel számoltam. És igen, minden skillnek külön ki kell számolni.
Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-13, 21:37

A számításaim során a skill együtthatót egy 1 nél nagyobb számnak vettem,
mivel erre vonatkozó képletet sehol nem találtam.
DE nem hagyjuk magunkat Smile


Ami Gladiusz talált az nem más mint ennek a képletnek az átrendezett alakja:

damage = (skill-specific coefficient) * (average weapon damage) * power / (2600)

ahol az ellenfél armor értékét 2600 nak veszi.

Átrendezés után :

skill-specific coefficient = damage * 2600 / ((average weapon damage) * power)

damge nem eggyenlő a skill damage- val !!!

Viszont a "skill-specific coefficient" vissza lehet következtetni, a fenti képlet alapján, csak tudnunk kell hogy mennyi sebzést osztottunk ki !

pl: tegnap bementem, pvp gyakorló területre, warior-ral egy száll répás alsógatyába meg egy GS-nek csúfolt kaparófával, s a Heavy-Golemet ütöttem. power:916 average weapon damage: 1047,5 golem armor: 2600 (igen ezzel az értékkel számoltak a fenti képletben is)

Az 1-es skill átlag sebzése 260 lett, csak az első ütéseket figyelembe véve !. (Greatsword Swing)

skill-specific coefficient = 260 * 2600 / (1047,5 * 916) = 676000 / 959510 = 0,7045 kerekítve 0,7

A Greatsword Swing skill-specific coefficient értéke 0,7.

A fentebbi lépéseket követve minden skill-specific coefficient meghatározható.

Akkor most ismét számoljunk mindent figyelembe véve:

pl:
power:916 (alap)
average weapon damage: 1047,5 (GS)
skill-specific coefficient: 0,7045 (Greatsword Swing) A pontosság kedvéért nem kerekített értékkel számolok!
target armor: 2600 (heavy armor)

damage = (skill-specific coefficient) * (average weapon damage) * power / target armor

0,7045*1047,5*916*/ 2600 = 260 (Igen ez az előző számításunk)

növeljük meg a power értéket 5-el
power 921

0,7045*1047,5*921*/ 2600 = 261,4192 kerekítve 261
tehát +5 power növekedés kerekítve 0,5%-al növelte meg az alapsebzésünket (pontosan 0,545846)

Nézzük tovább a dolgot rátérve az várható sebzésre.

Várható sebzés = Alapsebzés * ((0.50 + (Kritikus sebzés / 100)) * (Kritikus esély / 100 ) +1 )

pl:
power: 916 (alap)
average weapon damage: 1047,5 (GS)
skill-specific coefficient: 0,7045 (Greatsword Swing)
target armor: 2600 (heavy armor)
precision: 916 (alap)
Kritikus sebzés: 0%

alapsebzésünket fentebb kiszámoltuk: 260
kritikus esély: kerekítve ((916 – 831.36) / 21.16) = 4% (Korábban ismertetett képlet alapján!)

Várható sebzés = 260*((0,50+(0/100))*(4/100)+1) = 260 * 1,02 = 265,2

power: 921 (alap+5) alapsebzés = 261,4192

Várható sebzés = 261,4192 * 1,02 = 266,647584

A várható sebzésünk növekedése +5 power értéknél kerekítve 0,5% (pontosan: 0,545846)
Az értékünk megegyezik az alapsebzés növekedésének mértékével!

precision:921 (alap+5)
kritikus esély= kerekítve ((921 – 831.36) / 21.16) = kerekítve (4,2363) = 4%


Ebből következik, hogy a várható sebzés érték nem változik, amennyiben +5 el megnöveljük precisiot.

Nézzük meg a szélsőséges esetekben hogy alakul a várható sebzés értéke:

a változók értékei:
average weapon damage: 1047,5 (GS)
skill-specific coefficient: 0,7045 (Greatsword Swing)
target armor: 2600 (heavy armor)

első eset maximális power 2384 precision: 916 (alap) Kritikus sebzés: 0% (alap)
alapsebzés = 676,656
Várható sebzés = 676,656 *((0.5 + (0/100))* (4/100) +1) = 676,656 * 1,02 = 690,189

második eset maximális precision 2384 power 916 (alap) Kritikus sebzés: 0% (alap)
kritikus esély = 73%
Várható sebzés = 260 *((0.5 + (0/100))* (73/100) +1) = 260 * 1,365 = 354,8868

harmadik eset maximális critical damage 73% power: 916 (alap) precision: 916 (alap)
Várható sebzés = 260*((0.5 + (73/100))* (4/100) +1) = 260 * 1,0492 = 272,7818


A következtetés még mindig ugyan az mint eddig, hogy a powert érdemes növelni!
A pontos értékek meghatározása, nem volt cél, de most már ez is megvan.
Az arányok ugyan azok maradtak.

Harkon






Vissza az elejére Go down
Gladius
Felövezett
Felövezett
Gladius


Hozzászólások száma : 77
Join date : 2012. Nov. 05.
Age : 38
Tartózkodási hely : Szeged

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-14, 02:38

Harkon!

"A számításaim során a skill együtthatót egy 1 nél nagyobb számnak vettem,
mivel erre vonatkozó képletet sehol nem találtam."

Alatta írtad a képletet, hogy mivel lehet kiszámítani:
damage = (skill-specific coefficient) * (average weapon damage) * power / (2600)

A damage ebben a képletben magának a skillnek a sebzése:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/User:Joppe
Skill Coefficients
Next we can find out coefficients for Bleeding and power. Coefficient is part of a formula that tells us how skill scales with power. For power the coefficient is derived from this formula (courtesy of user Capric): damage = (skill-specific coefficient) * (average weapon damage) * power / (2600). In other form: coefficient = damage * 2600 / ((average weapon damage) * power). Bleeding Shot has coefficient 155 * 2600 / (1095.5 * 916) = 0.40. Crossfire has coefficient of 134 * 2600 / (952.5 * 916) = 0.40. Coincidentally the coefficients are exactly the same, since shortbows have lower average damage than rifles.

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Crossfire
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Bleeding_Shot

Amint látható a Crossfire alapsebzése 134, a Bleeding Shot-é 155. Ez szerepel a fenti angolul írt példában.
Ebből látható, hogy ebben a képletben a damage = a skill damage-el. Alaposan végig gondolva a dolgot, bárki rájöhet hogy valamelyik képletben szerepelnie kell a skill damage-nek, különben az összes skill ugyanazt sebezné!

Valamint ha növeled a power értékét, akkor a skill-specific coefficienst is újra kell számolni!
Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-14, 03:05

Gladius!

ebben igazad van, mivel minden skill mást sebez - DE nem ez volt az alapvető kérdés, hanem, hogyha általánosságban növelni akarjuk a sebzésünket, akkor mire érdemes pontot költeni.

Azaz, Harkon számítása arra vonatkozik, hogyha van összesen 10 elkölthető pontom, és a GS alapskill sebzését akarom a lehető legtöbbre növelni, akkor mire érdemes költeni: powerre, precisionra, vagy crit damagera, és az jött ki, hogy powerre.

mivel a skill együttható a skill sajátja, ezért a power precision, crit damage elosztása minden skillnél ugyan azt az arányt fogja kihozni - természetesen más sebzési értékkel.

például, teljesen égbőlkapott értékeket nézve:
ugyan annál a fegyvernél az első skill együtthatója 0,4, a második skill együtthatója 0,6.
a fenti számításokból kiderül, hogy a kimaxolt power : kimaxolt precision aránya kb 2:1-hez aránylik egymáshoz. feltételezzük, hogy a skill együttható nélkül a maxos powerre 2000 sebzés jön ki, a maxos precisionra 1000.
a valós sebzési értékek a skill együtthatók figyelembe vételével akkor így alakulnak:

1. skill max power: 2000 x 0,4 = 800
1. skill max prec: 1000 x 0,4 = 400

2. skill max power: 2000 x 0,6 = 1200
2. skill max prec: 1000 x 0,6 = 600

szóval az arány állandó, akár mit is csinálsz.
én úgy gondolom, mind a kettőtöknek igaza van, csak elbeszéltek egymás mellett, hisz Harkon csak arányokról beszél, míg Gladius meg kimenő sebzésekről.

amúgy összefoglalva a topik eddigi összes számítását, és okfejtését, a következő a lényeg:

ha minél nagyobb DPS-t szeretnél direct damage-vel elérni, akkor először a powert vidd fel amennyire csak tudod, utána a precisiont ameddig csak tudod, és legvégül minden maradék mehet a critical damagere. Azaz olyan felszerelést kell szerezned, ami elsődleges power, és másodlagos precision és másodlagos critical attributumokat ad - egyszóval berserker's felszerelés.

üdv
Mokhra



Vissza az elejére Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Hozzászólások száma : 648
Join date : 2012. Aug. 23.
Tartózkodási hely : Budapest

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-14, 04:03

Akkor az armor marad még kérdés (nekem). A különböző armorok hasonlóan vannak betárazva, mint a rúnák és gyéb kiegészítők. Ezzel nem érdemes foglalkozni, mert lényegében csak a Power/Toughness/Vitality hármas éri meg armornál?

Továbbá: ugyanúgy kell-e gondolkodni a gier+traitek összefüggéseiben ütő, szúró, lövöldöző kasztnál (wari, thief, ranger), mint degenre vagy eleve kondira épülő kasztnál (casterek)? Például rangernél lehet-e ugyanolyan fontos a kondi dmg, mint egy elénél?

Salute
Nibindar
Vissza az elejére Go down
http://nibindar.wordpress.com/
Gladius
Felövezett
Felövezett
Gladius


Hozzászólások száma : 77
Join date : 2012. Nov. 05.
Age : 38
Tartózkodási hely : Szeged

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-14, 04:49

Az armor értéke a ruhád Defense és Toughness értékétől függ. Egy light armornak kisebb a Defense értéke, mint egy heavynek, de a rajtuk lévő Toughness lehet egyenlő (lásd norn cultural armor light vs heavy). Attól is függ, hogy egy adott kasztnak melyiket éri meg stackelni, hogy milyen traitjei vannak, milyen statokkal rendelkező páncélok érhetőek el a számára. Fontos persze a Vitality, de kell keresni egy egyensúlyt a hp - armor párosban (nincs sok értelme, hogy ha van 30k hp-d, de az armorod csak 2k, mert hamar leverik azt a 30k-t, ugyanez fordítva: lehet 6k armorod 10k hp mellett, de egy condi sebzésbe (amiből nem vonódik le az armor) simán belehalsz).
Itt találtam egy cikket a Toughness vs Vitality témáról:
http://www.guildwars2guru.com/topic/60838-math-damage-reduction-toughness-and-vitality/

A condi sebzés nagyon kaszt függő, +a fegyverekhez tartozó skillek és traitek is befolyásolják. Alapszabály az, hogy a condi sebzés PVP-be való, míg a direkt sebzés PVE-be. Lehet használni condit PVE-ben is, de a sebzés lassan fog maximalizálódni a bosson, valamint a condi sebzés soha nem lehet kritikus sebzés, és mivel egy boss-fight dps verseny, így nagyon fontos, hogy már a harc kezdetén a lehető legnagyobbat sebezzünk. Míg PVP-ben a condi jobb, mivel akkor is sebzi az ellent, amikor nem tudjuk közvetlenül sebezni (out of range, fal mögött bujkál, stb.), plussz a condi sebzésre nem hat az ellenfél páncélja.
Valamint mind a 4 fajta condi sebzésre van külön factor, amivel számolni kell a sebzés meghatározásához:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Condition_Damage
Ebből látszik, hogy hiába stackeljük a powert észnélkül, a condi sebzése nem fog jelentősen növekedni. Csak powerre építő buildnél a direkt sebzést használó fegyverek - skillek - traitek triumvirátus van előnyben. A condinál meg érdemes major statnak condi damaget, közepesnek powert, minornak meg toughnesst/vitalityt választani.
Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-14, 20:37

Bocsánat ha félreérthető voltam.
Tehát az alapvetésnél, egy egynél nagyobb számnak vettem a skill együtthatót.
Annyiban tévedtem, hogy ez lehet egynél kisebb szám is.

http://wiki.guildwars2.com/wiki/User:Joppe bejegyzése
megtévesztett mivel úgy gondoltam hogy ezt a képlete használja:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Damage
Damage done = (weapon damage) * Power * (skill-specific coefficient) / (target's Armor)
ami az okozott alap sebzést számolja
de nem
ezt a képletet használja:
Tooltip damage = (average weapon damage) * Power * (skill-specific coefficient) / (level-based Armor value)
Ami a skill sebzésének meghatározására szolgál. Ez az a szám, ami a skilleknél sebzésként szerepel!
Ebből vezette vissza a skill-specific coefficien.
Érthető hogy a megfigyeléseim miért hoztak azonos eredményt (259 helyett én 260-al számoltam, valószínű nem volt elég nagy a mintavételezés a megfigyelés folyamán.)

Nézzük meg mi lenne ha skill-specific coefficien nem egy fix szám lenne, hanem egy változó érték:

adatok:
power min: 916
power max: 2384
average weapon damage: 1047,5 (GS)
skill damage: 259 (Greatsword Swing)
target armor: 2600 (heavy armor)

képletek:
skill coefficient = (skill damage * 2600) / (average weapon damage * power)
damage done = (average weapon damage) * Power * (skill-specific coefficient) / (target's Armor)

power min esetében az alapsebzés
skill coefficient = (259*2600)/(1047,5*916)=0,7018
damage done = 1047,5*916*0,7018/2600= 259

power max esetében az alapsebzés
skill coefficient = (259*2600)/(1047,5*2384)= 0,2697
damage done = 1047,5*2384*0,2697/2600= 259

Amennyiben a skill coefficient nem tekintjük fix értéknek, nem változik a sebzésünk, sőt függetlené válik a power, a fegyver sebzésétől, sőt az ellenfél armor értékétől is!
Miért? A "damage done" képletébe helyettesítsük be "skill coefficient" képletét, és a végeredmény:
damage done = skill damage

A skill coefficient egy fix érték!

Harkon

Vissza az elejére Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Hozzászólások száma : 648
Join date : 2012. Aug. 23.
Tartózkodási hely : Budapest

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-14, 21:20

Draengar: köszi szépen, logikus. Még a WvW-nél kéne eldöntenem, hogy akkor az most PvP-e a szó klasszikus értelmében. A legtöbb kill úgy jön, hogy azt sem tudom, kit nyírtam ki, mert a tömegben esik el. A "párviadalokat" hetven százalékban bukom, hiszen legtöbbször háromnál többen jönnek rám, de kettő is elég lenne. Magamon érzem, hogy a direkt sebzés ver le drámai módon, gyakorlatilag 3-4 ütésből, ha nem tudok eltáncolni vagy megfordulni időben. A defensem valamivel 20k fölötti, és még növelhető. A kondit leszedem, nagyon ritkán hoznak zavarba méreggel vagy tűzzel, a baj akkor kezdődik, ha kivon a forgalomból egy mesmer, és kedélyesen nézem, ahogy lever, miközben nem tudok mozdulni.

Harkon, Dombi, Mokhra: ez az eszmefuttatás rendkívül hasznos lenne a guildnek a blogon. Ha lehet, kerekítsetek belőle egyetlen postot, amiben a beszélgetés minden eddigi eredménye benne van világos végköveteztetéssel, egyikőtök gyúrja egybe, és megy fel a blogra. Szükség van a komoly leírásokra, amik túlmutatnak az egyszeri blogger stílusán ("A következő teremben lesz egy magas, vörös hajú boss, azt öljétek meg").

Salute
Nibindar
Vissza az elejére Go down
http://nibindar.wordpress.com/
Gladius
Felövezett
Felövezett
Gladius


Hozzászólások száma : 77
Join date : 2012. Nov. 05.
Age : 38
Tartózkodási hely : Szeged

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-15, 07:42

Harkon!

Te érted azt amit leírsz, vagy csak úgy randomra leütöd a billentyűket?

A sebzéshez használt képlet:

várható sebzés = fegyver sebzése * power * skill-specific coefficient / target's armor

skill-specific coefficient = (skill sebzése * target's armor) / (fegyver átlagsebzése * power)

Na ha a skill-specific coefficient kiszámítására használt képletet beírjuk a várható sebzés kiszámítására használt képletbe, ezt kapjuk:

várható sebzés = ( fegyver sebzése * power * (skill sebzése * target's armor) / (fegyver átlagsebzése * power) ) / target's armor

Ezt a képletet lehet egyszerűsíteni:
https://2img.net/r/ihimizer/img268/1532/nvtelenzun.png
Az egyszerűsítéseket remélem nem kell megmagyarázni.

Így ez marad:
várható sebzés = (fegyver sebzése * skill sebzése) / fegyver átlagsebzése

Ha valami nem világos, írj nyugodtan. Bár ennél érthetőbben senki se tudná elmagyarázni.

Elnézést kérek ha kicsit durva a hangnem, de egy idő után már rohadtul tud zavarni, ha valaki nem tudja értelmezni a képleteket és a hozzá társuló szöveget. (Vegyésznek tanulok, szóval a számolás különféle képletekkel elég jól megy, anélkül nem lennék most végzős Smile)
Vissza az elejére Go down
Gladius
Felövezett
Felövezett
Gladius


Hozzászólások száma : 77
Join date : 2012. Nov. 05.
Age : 38
Tartózkodási hely : Szeged

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-15, 07:50

Nibindar:

A WvW PVP tartalom, de ehhez is többféle buildet lehet használni, attól függően hogy megy az ember a zerggel, vagy pár fős csapatban gerillaharcot folytat. Én például kipróbáltam egy longbowos buildet WvW-re, ami főleg akkor előnyös, ha megyek a zerggel és lövök mindenre ami mozog, illetve teszteltem egy hammer - kard+pajzs buildet 1vs1-2 csatára, mert ott jobban használható ha az ember cc-re, lassításra, hpra és armorra gyúr, mint egy longbowos hp + damage buildnél.
Röviden összefoglalva: csapatos PVP-re hp+sebzés build, pár fős PVP-re (lehet WvW és sPVP) előnyösebb egy tankosabb, cc-zős build.
Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-15, 12:27

Gladius írta:
Harkon!

Te érted azt amit leírsz, vagy csak úgy randomra leütöd a billentyűket?

A sebzéshez használt képlet:

várható sebzés = fegyver sebzése * power * skill-specific coefficient / target's armor

skill-specific coefficient = (skill sebzése * target's armor) / (fegyver átlagsebzése * power)

Na ha a skill-specific coefficient kiszámítására használt képletet beírjuk a várható sebzés kiszámítására használt képletbe, ezt kapjuk:

várható sebzés = ( fegyver sebzése * power * (skill sebzése * target's armor) / (fegyver átlagsebzése * power) ) / target's armor

Ezt a képletet lehet egyszerűsíteni:
https://2img.net/r/ihimizer/img268/1532/nvtelenzun.png
Az egyszerűsítéseket remélem nem kell megmagyarázni.

Így ez marad:
várható sebzés = (fegyver sebzése * skill sebzése) / fegyver átlagsebzése

Ha valami nem világos, írj nyugodtan. Bár ennél érthetőbben senki se tudná elmagyarázni.

Elnézést kérek ha kicsit durva a hangnem, de egy idő után már rohadtul tud zavarni, ha valaki nem tudja értelmezni a képleteket és a hozzá társuló szöveget. (Vegyésznek tanulok, szóval a számolás különféle képletekkel elég jól megy, anélkül nem lennék most végzős Smile)

Nagyon köszönöm hogy elmagyaráztad!

De kicsit pillantsunk rá a számításod végeredményére:

várható sebzés = (fegyver sebzése * skill sebzése) / fegyver átlagsebzése

(Itt annyira hívnám fel még a figyelmet hogy senkit ne tévesszen meg nem a várható sebzésről van szó, hanem a "Damage done"-ról amit élősszőr okozott kárnak, majd alapsebzésként definiáltunk!)

1. fegyver sebzése helyett beírod a fegyver átlagsebzését, s az eredmény: várható sebzés = skill sebzése ; (pontosítva: alapsebzés = skill sebzése)

2. tehát ezen számítás szerint is, ha változó a skill-specific coefficient értéke, akkor a várható sebzés (alapsebzés) függetlenné válik, a power értékétől, meg a célpont armorjátol!
(illetve ha használjuk az 1. ban leírtakat, akkor még a fegyver sebzésétől is )

Örülök hogy te is erre a következtetésre jutottál!

Máskor kicsit nyugodj le s gondold át a dolgot.

Harkon
Vissza az elejére Go down
Gladius
Felövezett
Felövezett
Gladius


Hozzászólások száma : 77
Join date : 2012. Nov. 05.
Age : 38
Tartózkodási hely : Szeged

„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-15, 22:37

Tegnap este még gondolkodtam ezeken a képleteken, és arra jutottam, hogy valamelyik hibás lehet. Azért, mert ahogy levezettem: ha beírjuk a skill-specific coefficient kiszámításához használt képletet a damage done kiszámításához használthoz, akkor az egyszerűsítések miatt kiesik a power és az armor is. Így az a képlet marad, mint amit Harkon is írt az előbbi posztban. Ezen sokat agyaltam, mert így ott tartunk, hogy mindegy mekkora a powerünk, ugyanakkorát sebzünk mindig. Ezt ki is számoltam papíron 1000, 2000, 3000 és 4000 powernél, és mindig ugyanaz a sebzés jött ki minimum és maximum sebzésnél is. A baj csak az, hogy neten se találtam olyan oldalt, ahol egy készítő leírja, hogy milyen képletet használnak a sebzés számításához, valamint a wikin lévő képleteket is fenntartásokkal kell kezelni, mivel nem biztos, hogy hivatalos forrásból származnak.
Lehet, hogy a jó képletekkel számoltam, de nekem akkor is gyanús, hogy az ütésünk sebzése független lesz a powertől.

Azt olvastam a hivatalos fórumon, hogy a készítők azért nem adják meg a pontos képeletet, hogy a játék ne váljon egy dps versennyé, hogy senkit se tegyenek ki egy dungeon csapatból azért, mert kevés dps-t tol. Ugyanebből az okból nincs a játékban sebzésmérő tool, vagy addon.
Vissza az elejére Go down
Vendég
Vendég




„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime2013-02-16, 01:19

A hivatalosan, nem adtak ki semmilyen számítási módot.
Amikkel számolunk, azt ahogy a poszt elején is említettem, az http://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page oldalról származnak.
Igen sok időt töltöttem más források átböngészésével, s ahol felmerül ez a téma, mindig ezeket a képleteket veszik alapul.

A képletek, és állítások helyességét ellenőrző mérésekkel tudjuk megállapítani.

Méréshez szükséges feltételek:

A méréshez szükséges egy kontrollálható környezet "Hall of Memories" pontosan megfelel számunkra.
Kell egy maximális szintű "warior" karakter, erre a célra répás alsónadrágos hősünk megfelelő.
Szükséges, felszereléseket a helyi kereskedők biztosítják.
A célpont pedig egy "Golem-Heavy" ismert páncél értékkel.

Állítás:

Greatsword Swing fixen 0,7 skill-specific coefficient értékkel rendelkezik.
Valamint a következő képlet helyes:
Damage done = (weapon damage) * Power * (skill-specific coefficient) / (target's Armor)

Mérés kiinduló paraméterek:

Két mérés sorozatot fogunk végezni az egyiket power(1):966 értékkel, a másikat power(2):1889 értékkel.
Ezeket az értékek felszerelésből adódtak, nehogy bármelyik trait is hibát eredményezzen a mérés során.
average weapon damage: 1047,5 (GS)
skill-specific coefficient: 0,7 (Greatsword Swing)
target armor: 2600 (heavy armor)
25-25 mérést végzünk majd ezek eredményeit átlagoljuk.
A "Damage done" értékét képlet segítségével megállapítjuk, és összevetjük a mérési eredményekkel.

Mérés eredménye:

Az átlagos sebzés power(1) esetében 274,8 lett, power(2) esetén 531,35

Következtetés:

Damage done számított értéke power (1) estén 272,43 , power(2) esetén 532,73 lett. Fix skill-specific coefficient: 0,7 esetén.

A mért és számított értékek közötti 1% alatti eltérés azt jelenti, hogy az állítások helyesek voltak.

Lehet hogy nem ezek a valódi képletek, de a valóságot igen jól megközelítik!

Harkon
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot Empty
TémanyitásTárgy: Re: „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot   „+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot I_icon_minitime

Vissza az elejére Go down
 
„+5 power vagy +5 precision, avagy mitől ütünk nagyot
Vissza az elejére 
1 / 2 oldalUgrás a következő oldalra : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Szerepjáték vagy teljesítménytúra?
» Commendation, avagy pár ezüstért mit kaphatunk!
» Infused veszélyei, avagy hogy ne veszíts sok sok aranyat!
» Vajon mivel érdemesebb foglalkozni? Vagy mindegy?
» Kartográfia avagy a felfedezés öröme (?)

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Private Army of Ascalon Fórum :: Guild Wars 2 :: Általános témák-
Ugrás: