Üdvözletem!
Megkésve bár de törve nem
íme az általam korábban (tavaly) megígért leírás a craftinghoz. Remélem nem lesz túl bonyolult, próbáltam a lehető legérthetőbben logikailag leírni azt, ahogyan ezt én megértettem, nem kevés tanulópénzt megfizetve.
Egyenlőre az itt leírtak a fegyverek, páncélok és az ékszerek készítésére igazak, mert a szakács mesterséget még nem kezdtem el.
Szerintem a craftingnál amire leginkább oda kell figyelni, hogy sohase gyárts le több félkész terméket és hozzávaló insigniát annál, mint ami a következő szinthez kell. Kicsit fejszámolós a dolog, de sok alapanyagot meg lehet így menteni a kukától. De mi is az a „következő szint” egy szakmánál:
A metódus a következő: 400 crafting szint (innentől: crf.lvl.) az elérhető maximum, ezen belül 25 crafting szintenként (crf.lvl.) ugrik a legyártott fegyver, páncél, ékszer, szintje is (innentől: item lvl.). Az első gyártható szint a 10-es item lvl., és ez 5-ösével ugrik minden 25 crf.lvl. után, így 375-nél (25 crf. lvl. * 15 item lvl. szintlépés = 375. crf.lvl.) már 80-as itemeket tudunk megalkotni. Így a „következő szint” mindig 25 crf. lvl.! A rendszer úgy van megalkotva, hogy ha közeledünk egy 25-ös gyártási periódus felső határához, már nem kapunk majd annyi XP-t mint annak az elején. Így még jobban oda kell figyelnünk arra mennyi alapanyagot használunk fel, mert ott már nem fogunk XP-t kani a félkész termékek legyártásáért , ill. az insigniák legyártásáért sem.
Legyártható item minőség jelzők:
Fine ,
Masterwork,
Rare,
Exotic.
Az itemek minőség besorolása úgy történik, ahogyan a legyártható insigniák fejlődnek a 25 lvl.-s gyártási periódusban. A 7 legyártható insignia a következő módon osztódik fel: 3; 4; majd mind a 7 egyszerre, ennek már súlyozott nyersanyag költsége is van. Gyakorlatban ez annyit tesz:
crf.lvl. 0-25; 3 insignia. Item minőség:
Fine,
crf.lvl. 25-50; további 4 insignia. Item minőség:
Fine,
crf.lvl. 50-75; mind az eddigi 7 (3+4) insignia. Item minőség:
Masterwork.
Megj.: a fenti példában a crf.lvl. 75 után ismétlődően 25-ös lvl. periódusokban folytatódik tovább, egészen a crf.lvl 375-ig.
Elérve a 375. szintet már nem tudunk tovább kísérletezni, így a mestertől kénytelenek vagyunk megvenni a tudást, recept formájában. Így crf.lvl. 375. és 400. között
Rare minőség besorolású itemeket tudunk legyártani, ezen insigniáknak már erősen súlyozott nyersanyag szükséglete van. A 400. szinten tudunk
Exotic tárgyakat gyártani az ehhez szükséges recepteket szintén a mestertől lehet megvenni.
A legjobban úgy lehet fejlődni, ha új tárgyat alkotunk, nem pedig az azonos tárgyak másolásával. Vegyük például a páncélgyártást, de vehetnénk mást is ugyan az a metódus mindenhol. Az új itemek megalkotása egy páncélnál nem csak az jelent, hogy új páncélrészt készítünk, hanem jelenti azt is, hogy ugyan annak a páncélrésznek egy, az előzőnél különböző insigniával történő legyártását is. (pl: nem powert, hanem precisiont kovácsolunk egy újabb mellvértbe). Több szakmánál lehet rúnát, valamint különféle boost-ereket (ital, kristály) elkészíteni, ezek mind segítenek ahhoz, hogy hamarabb túljussunk egy 25-ös gyártási perióduson, és így ne fogyjon ki az alapanyag készletünk.
Mindezek után itt egy átfogó táblázat a legyártható
exotic insigniákról páncélokhoz, fegyverekhez, ékszerekhez. Az attribútumok közül az (E) jelzésű, mint kiemelt (elsődleges) attribútum szerepel. Ami azt jelenti számszakilag, hogy ha a páncél gyártásnál mind a hat páncélrészt azonos insigniával látjuk el, akkor az elsődleges attribútumnál 315 pont érhető, el míg a másodlagos attribútumoknál ez csupán 224. Kivétel: Explorer.
Insignia elnevezés; Elsődleges – Másodlagos attribútumok; Rere material (fegyver, páncél készítés) / Drágakő szükséglet (ékszerkészítésnél).
Berserker: (E) Power, - Precision, Critical Damage. Rm:5 Vial of Powerful Blood / Ruby Orb
Knight: (E)Toughness, - Power, Precision,. Rm: 5 Armored Scale / Emerald Orb
Valkyre: (E) Power, - Critical Damage, Vitality. Rm: 5 Vicious fang / Beryl Orb
Cleric: (E) Healing Power, - Power, Toughness. Rm: 5 Elaborate Totem / Sapphire Orb
Rampager. (E) Precision, - Power, Condition Damage. Rm: 5 Powerful Venom Sac / Coral Orb
Carrion: (E) Condition damage, - Power, Vitality. Rm: 5 ancient bone / Chrysocola Orb
Explorer: Power, Precision, Magic Find. Rm: 5 Vicious Claw / Ophal Orb
Apothecary: (E) Healing Power, - Toughness, Condition Damage. Rm: 30 Kraka Shell
Giver's: (E)Toughness, - Healing Power, Boon Duration. Rm: 10 Flavless Snowflake / Passion Flowers
Megj: a Giver's insigniánál, a fegyvereknél az attribútumok a következők szerint változnak: Precision, Vitality, Condition duration.
Megj: minden exotic insigniához kellenei fog ezeken felül 5 Glob of Ectoplasm (röviden ektó
) is.
Amikor ezeket az adatokat elkezdtem összeszedni akkor még nagyon sok wiki oldalt kellett átnyálazni. Mire elkészültem már megvan a
Gw2 Wikin az összegző és számszerűsített táblázat ami egészen jól használható.
Remélem érthető volt, ha bárkinek kérdése van nyugodtan forduljon hozzám kérdésével.
Üdv: dombi