„Fractals of the Mists”[
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Fractals_of_the_Mists ]
A leírás saját, és társaim tapasztalatait foglalja össze.
Nem hibátlan, nem teljes körű! De remélem elég ahhoz hogy mindenki arra biztasson vágjon bele
[Tier0]
Mire van szükségünk a feladat teljesítéséhez:- 5db 80 szintű játékos, akik rendelkeznek dungeon build-del (ehhez szükséges felszereléssel) és dungeon exp. tapasztalattal.
- Kommunikációs vonal biztosítása (TS, SKYP).
- Időre, és kitartásra.
Ezek hiányában is neki lehet kezdeni de inkább szenvedés lesz belőle, mint szórakozás!
A csapat összeállítása:Amennyiben lehetséges legyen legalább egy személy a csapatban aki járt már a Fractal-ba.
Próbáljuk meg kiegyensúlyozni a csapatot! Sebzés, Támogatás, Sebzés elnyelés tekintetében.
("Full DPS" csapat nem biztos hogy a legjobb választás! "Glass Group")
Itt most nem térnék ki ennek elemzésére, talán egy későbbi leírásban.
Jutalom:A legjobb eséllyel esik a
RARE, és az
EXOTIK. 1 szint kb 1 arany jutalommal kecsegtet. (kb 1 óra)
De figyeljünk a terület kimerülésre! Tehát ne egy szintet csináljunk folyamatosan, mert csökken az értékes jutalmak esélye! (ez igaz minden más területre is)
Ahhoz hogy valami komolyabb jutalmat vásároljunk a tokenekből 1350-et össze kell szedni, amihez 25-ször kell teljesíteni a 7 töredéket.
(7. töredék után ad még 20-at, tehát 7 töredék teljesítése során 35+20=55 tokenre teszünk szert )
Töredékek:Snowblind Fractal[
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Snowblind_Fractal ]
Folyamatos fagy sebzéssel találjuk szembe magunkat, gyorsan át kell melegednünk. induljunk el lefele a rámpánkon. Útközbe fáklyákat találunk, amiket magunkhoz kell venni, a fáklyák segítségével, meg kell gyújtani a tüzeket (1-es spell) amik mellett felmelegedhetünk, megszabadulva a fagy sebzéstől, ez után egy darabig védve leszünk a hidegtől. A völgybe leérve egy nagyobb tüzet gyújtunk meg, ennek hatására Jormag szolgái rontanak ránk [
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Sons_of_Svanir ] figyeljünk rá ha elalszik a tűz gyújtsuk újra, mivel gyorsan nyakunkon a fagy. Próbáljuk a harcot a tűz köré koncentrálni. Miután a jelző feltöltődött indulhatunk tovább. A fáklyákat ne felejtsük el magunkkal vinni!
A pálya első nagyobb kihívása egy jég elementál AOE támadással (a cél területen tartózkodókat fellöki). A túlélés kulcsa, hogy a körülötte lévő tüzek égjenek, különben gyorsan felhalmozódik rajtunk a fagysebzés. Érdemes egy valakinek a tüzekkel foglalkozni. Időnként veterán jég elementálokat idéz, ilyenkor gyorsan el kell őket intézni. Egy idegesítő támadása van, különböző helyekre eldobálja a karaktereket, kiolt minden tüzet, és felkavarja a havat (minimális látótávolság), ilyenkor fussunk a tüzekhez és gyújtsuk meg őket.
Miután végeztünk az elementállal, fáklyával a kezünkbe neki vágunk az erdőnek. (fáklyával könnyebb navigálni a sötétben). Itt találkozunk pár csoport Jormag hívővel. Utunk egy barlangba vezet.
A barlangba egy „Legendary Shaman” -t kell elpusztítanunk. Miután belépünk, a termébe egy jégfal fogja szétválasztani a csapatot. A jég falon egy tűz zászló (baner) megérintésével juthatunk át. A sámán időnként eltűnik, majd megjelenik egy párkányon ahonnan AOE sebzést bocsát a területre. Piros körök jelzik a jégsziklák becsapódási helyét, el lehet őket kerülni, illetve ugyan arra a helyre nem esik újabb. A támadásai közül a legidegesítőbb a fagyasztása (figyeljünk a halmozódó jelzőkre), ha valakit elkap érdemes oda ugrani és gyorsan kiverni a jégtömbről. Miután végeztünk a sámánnal kész is a Fractal ezen része, ne felejtsük el felvenni a jutalmuk (láda).
Aquatic Ruins Fractal[
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Aquatic_Ruins_Fractal ]
Irány a víz ( csobb ), az első feladatunk az elrabolt halászok kiszabadítása, a Kraitok karmaiból.
[
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Krait ] 3 foglyot kell felkutatnunk, s levernünk a védőket. (különösebb problémát nem fog okozni)
Irány az újabb kihívás. Itt a terület két különböző szállal folytatódhat.
(1) Hoppá már is delfinek lettünk 4 fantasztikus képességgel, amiket arra kell használni, hogy elkerüljük, a Kraitokat.
1- felfedi a környéken lévő ellenfeleket, használjuk rendszeresen!
2- figyelemelterelésre használható, egy halat jelenik meg.
3- gyors úszás, ha sietni kell.
4- nincs
5- társak felkeltése
Mindenek előtt, vetkőztessük le a karaktert a Kraitok egy ütésből leütnek, s felesleges összetöretni a páncélt!!!
Ne álljunk meg, haladjunk minél gyorsabban. A végén egy barlangot kell keresni és beúszni.
(2) Sötétség, és éhes halak fogják utunkat határolni. Itt is érdemes alsóra vetkőzni.
A világító növényeket követve kell haladni, a "menedékek" között. A növényeket le lehet tépni, ezzel biztosítva világítást a sötét helyeken, valamint csoportos feltámasztás képességet ad. Csak egy darabig maradnak meg úgy hogy igyekezzünk! Ha nincs világítás, akkor egy halraj támad meg minket s tép darabokra. A felhasadt földkéreg jelenti a menedékpontokat. Útközben Kraitokkal találkozunk, a harcot a menedékpontok köré irányítsuk. A végén egy barlangba találjuk magunkat.
A barlang mélyén egy "giant jelly beast" találunk, akit el kell pusztítanunk. (túl sok problémát nem fog okozni)
Öltözzünk fel mielőtt belevágnánk a harcab!
Mozgékony tud lenni, valamit időnként magára dob egy bont amitől alig lehet sebezni, és regenerálódik. Idéz még néhány kisebb vízi lényt. (ezeket nem tudtam nagyon megfigyelni, mert gyorsan elfogytak) Egy hatásos támadása van, amivel maga körül elektromos kisülést produkál.
Volcanic Fractal[
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Volcanic_Fractal ]
Ezen a területen főleg Grawl-kal [
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Grawl ] fogunk találkozni. Épp az egyik általuk közkedvelt időtöltésükbe zavarjuk meg őket, az elrabolt polgárokat áldozzák fel. Meg is orrolnak ránk, s nekünk is rontanak. Némi harc után megfutamodnak. Követve őket egy folyosóra jutunk, ahol 3 sávban gördülnek le a láva golyók. Némi kézügyességgel és odafigyeléssel lejutunk a következő terembe. A lejutást megkönnyítendő vannak leágazások a folyosón ahol megpihenhetünk.
A terem egyik oldala egy szakadék, amely mélyén láva fortyog. A szakadék szélén polgárok térdelnek, köztük egy kisebb emelvényen egy
bajnok sámán. A helység másik oldaláról, pedig megfontolt léptekkel, veteránok indulnak meg feláldozni a foglyokat, miközben a mennyezetről kövek potyognak. A feladatunk megakadályozni, hogy az embereket feláldozzák, ehhez le kell ütni a veteránokat. De közben a lehulló kövekkel meg kell dobálni a sámánt, hogy méltóztasson befejezni a szertartását, s velünk foglalkozzon. (leütünk egy veteránt, utána kődobálás - ezt ismételjük addig amíg le nem jön az emelvényről a sámán) Miután magunkra vonjuk a bajnok figyelmét, elkezdhetjük csépelni. Időnként egy védőburkot von maga köré, amit kővel kell feltörni. Az élete kb 20%-nál feladja a harcot és beleugrik a szakadékba (magasabb szinten, az emelvénye előtt egy egyszerű láda jelenik meg)
Némi lefelé vezető ugrálást követően (kb félúton van egy csontváz kalappal, ha megtaláljuk jó úton haladunk) eljutunk a
töredékünk végéhez. Itt az átalakult sámánunkkal találjuk szembe magunkat. Főleg távolsági fegyvert alkalmazzunk, mivel elég nagy sebzést tud maga körül kiosztani. A láva pocsolyák sebeznek, ezekbe ne másszunk bele! Ha valakit pulzáló lángok ölelnek körbe, ne menjen a többiek közelébe, illetve távolodjon el tőlük! Ha elfogy a Sámán életének 25%-a védő burkot von maga köré, s láva elementálokat idéz meg. A megidézett lényeket üssük le mielőtt folytatnánk a boss kaszabolását.
Frissítés:
Próbáljunk meg úgy lefutni a kövek között hogy nem állunk meg.
Ha sikerül életben tartani az összes túszt a második teremben, jutalmat kapunk egy láda formájában.
Az átalakult sámán védő burka bizonyos számú támadást bír ki, és közben lassan halad. Ha ebben az állapotban eléri az egyik túszt akkor gyógyítja magát!
Urban Battlegrounds Fractal[
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Urban_Battlegrounds_Fractal ]
Megérkezésünkkor tapasztaljuk, hogy Char-á változott a teljes csapat. Ascalonian city ostromában kell részt vennünk
a Flame Legion [
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Flame_Legion ] oldalán.
Első feladatunk bejutni a város védettebb részébe, ezt egy kapun keresztül tudjuk megtenni, amit véd, egy „champion Siegemaster Dulfy”, 2 db „ballist”, 2db „arrow car”, 3 db „pots of burning oil”. A kapuig megtett úton üssünk le minél több védőt (elementalisták tudnak igazán gondot okozni, ezért ők az elsődleges célpontok), hogy minél több npc jöhessen velünk. A kapunál váltsunk távolsági fegyverekre (sok problémától megóvjuk magunkat és csapatársunkat, ha távolról támadunk). Először a 2 db „arrow car” a célpont, majd a champion, utána 2 db „ballist” és 3 db „pots of burning oil” (Én ezt a sorrendet ajánlom, de meglehet máshogy is csinálni.)
A kapu betörése után bejutunk a belső városba, itt szembe találkozunk néhány védővel, és ballisztával. Újabb kapuhoz kell eljutnunk. Az útvonal változik, de mindig találunk olyan utat, amelyik nincs lezárva. A kapunál figyeljünk, mert „pots of burning oil” is védi!
Egy nagyobb térre jutunk, melynek közepén a védők erői összpontosulnak. 3fős osztagokban mozognak az ascaloniaiak, vannak még itt balliszták, és arrow carok is. Óvatosan tisztítsuk meg a terepet! (Érdemes kihűzni a gépek közül az ellent, valamit az arrow carokat minél hamarabb elpusztítani.) A tér megtisztítása után, megérkezik egy sámán és belekezd egy szertartásba (egy nagy tűzgolyót idéz). A sámán egy darabig elszöszmötöl, ez alatt 3 fős osztagok próbálják félbeszakítani, amit nekünk kell megakadályozni. A szertartás végeztével, megjelenik egy nagy golyó, és betöri a következő kaput.
„Captain Armysh” lesz a töredék végső kihívása. Sok bonn-t tud magára pakolni, ami megnehezíti a legyőzést. Az életének minden 25%-nál megidéz, egy veteránt, aki további boon-okkal látja el, ezért minél hamarébb szabaduljunk meg tőle.
Frissítés:
Üssünk le minden csirkét!
A kapun való bejutás legegyszerűbb módja, ha az elején elindulunk balra a fal tövében egészen a kapuig, innen leverjük az „arow car”-okat, meg a „pots of burning oil”-at.
Cliffside Fractal
[http://wiki.guildwars2.com/wiki/Cliffside_Fractal ]
Feladat kiszabadítani egy „colossus”-t. Láncok tartják fogva, melyeket pecsétek óvnak, ezeket kell megsemmisítenünk. Ehhez szükséges szereznünk egy erre alkalmas eszközt.
„Legendary Archdiviner”-nél van egy hatalmas kalapács ez éppen megfelelőnek tűnik, szerezzük meg tőle. Maga körül képes sebezni, és fellökni a karaktereket, valamint erőteljes kondi osztó jeleket használ. Az új fegyverünk igen érdekesnek bizonyul, s hamar meggyőződhetünk róla hogy nem arra szánták, hogy mi parádézzunk vele. Mihelyst a kezébe kaparintja a karakter megmagyarázhatatlan erők kezdenek koncentrálódni a kalapácsban, melyet nem tudunk sokig elviselni. (30s-nél bekábít 40s-nél leterít) Meg kell tőle szabadulnunk különben elpusztít! Érdemes a csapattagoknak felváltva cipelni.
Jobra, majd fel a rámpákon, itt vigyázzunk a csapdákra, útközben már összefuthatunk cultistákkal kik utunkat fogják nehezíteni. Az első megállónál két pecsétet kell leverni. Ehhez a kalapácsot kell feltöltenünk egy lélek erejével. (agyon kell vele csapni egy ellent, s a 4 spellt használni a pecsét közelében, amíg a pecsétet fel nem törjük). Miután feltörtük a pecséteket a cultisták is eltűnnek erről a szintről. Mehetünk tovább. A következő emeltre való jutást némi szélfúvás nehezíti, amit kellő ügyességgel ki lehet kerülni, vagy stabilitit használunk.
Ezen az emeleten egy pecsétet kell leütnünk, de a környéke szinte folyamatosan égés alatt áll. A két lángoló terület metszeténél van egy kisebb rész ahova nem hat az égetés, érdemes ezt a helyet választani a harc helyszínéül. A pecsét közelében is található égésmentes terület, innen érdemes aktiválni a kalapácsot.
Ismét rámpákon vezet tovább utunk. A következő szint már érdekesebb, mint az előzők. Itt két pecsét található két kiszögelésen, amit egy folyosó köt össze. A pecséteket felváltva kell megütni. Érdemes a következő módszert használni. Az első pecsétnél életben hagyni egy cultistát, s csak a folyosón lévőkből, illetve a másik pecsétnél megjelenőkből tölteni a kalapácsot, így kevesebb ellenfél jelenik meg a pályán. Miután végeztünk, már nem kell tovább cipelni a kalapácsot, akad ott ahova megyünk.
A következő sor rámpán időnként kisebb robbanások söpörnek végig, ezek elmúltával fölmehetünk a következő szintre. Az utolsó pecsét feltöréséhez le kell győznünk „Legendary Archdiviner” aki megérkezésünkkor egy stuns-al köszön. Ezután a kalapács már az ő kezei között terem. Vannak segítői ezen a szinten cultisták személyében. A harc, hasonló lesz a pálya elején átélthez. Az életerejének bizonyos százalékának elvesztésekor elejti a kalapácsot. Ezt kihasználva magukhoz ragadjuk, majd egy kifejlett cultista összezúzása után gyengítjük vele a pecsétet. Mindezt addig folytatjuk, amíg a pecsétet össze nem törjük. Amennyiben a harc során egy ketrecben találjuk, magunkat törjünk, ki vagy ha nem megy kérjük társaink segítségét.
Az utolsó pecsét feltörésével kiszabadul a „colossus”. Illendően köszönjünk el tőle (/bow).
A leírást folyamatosan bővítem.
Egy igen ügyes játékos videói, többek közt Fractal töredékek is találhatók.
[
https://www.youtube.com/user/strife025 ]
(A frissítésekkel folyamatosan javítják a pályákat, ezért pár "ügyeskedés" már nem működik!)
Harkon