| | Dungeon etikett | |
| | Szerző | Üzenet |
---|
Vendég Vendég
| Tárgy: Dungeon etikett 2013-03-05, 21:29 | |
| Az elmúlt hónapok tapasztalatai arra késztettek, hogy összeállítsunk egy kis szabály gyűjteményt, hogy mindenki élvezze a játékot, s minimálisra csökkentsük a nézeteltéréseket. Ezek olyan szabályok, amelyeket érdemes betartani. Dungeon etikettMielőtt dungeonba mennénk, a teendők a következők: - Utánanézel, kérdezel, hogy mit, s hogyan kell csinálni.
- Tájékozódsz az elvárt szintről és felszerelésről.
- Esetleg megkérsz egy tapasztaltabb játékost, hogy mutassa be a dungeont.
Ha csapattagokat keresel egy dungeonra: - Tisztán és világosan ismerteted, hogy hova mentek és mit szeretnétek ott csinálni.
- Felhívod a figyelmet az esetleges elvárt felszerelésre,
- Ha mégis olyan játékost veszel be a csapatba, aki jelzi felszerelésbéli és/vagy ismeretbéli hiányosságait, a te feladatod tájékoztatni a csapatot erről.
Az előre szervezés a guild fórumán mindig biztosabb, mint a guild cseten. Ha mégis guild cseten szervezel, de nem kapsz választ az aktuális online játékosoktól, az azt jelenti, hogy nem szeretnének abba a dungeonba menni. Ezért ne háborodj fel, inkább vedd tudomásul és szervezz csapatot a fórumon. Ha jelentkezel egy dungeonre, akkor a következőket várják el tőled, mint csapattagtól: - Megértetted, hogy hova mentek és ott mit fogtok csinálni.
- Ismered a dungeont (legalább elméletben).
- Megvan az elvárt felszerelésed.
- Van annyi időd, hogy megszakítás nélkül a csapattal maradj.
- A feladat teljesítéséig aktív tagja vagy a csapatnak.
- Amennyiben valamit nem értesz, kérdezel.
Ha valamelyik feltételnek nem tudsz eleget tenni, előre jelzed, és megérted, ha a csapat más tagot választ. TS használatának előnyei:
- Időt takarítunk meg a szervezés és a lebonyolítás során.
- Kevesebb a félreértés lehetősége.
- Gyorsan tudsz kérdezni.
- Gyorsan tudsz válaszolni.
Ha nem tudsz beszélni (pl: nincs mikrofon), és csak hallod a csapatot, máris sokat segítesz. TS használatának „hátrányai”: - Új érdekes szavakat tanulhatsz
- Kiderül rólad, hogy milyen korú vagy, és mely nemhez tartozol.
Egy guildhez tartozunk, tisztelnünk kell egymást, és megbecsülnünk egymás idejét, ráfordított energiáját. Különbözőek vagyunk, a játékban különböző célokat tűztünk ki, és más úton próbáljuk meg elérni azokat. Ám amikor egy csapatot alkotunk, akkor egy lesz az út és a cél.Tisztelettel, dombi Harkon
A hozzászólást Harkon összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb 2013-03-05, 22:20-kor. |
| | | Admin Admin
Hozzászólások száma : 648 Join date : 2012. Aug. 23. Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: Dungeon etikett 2013-03-05, 22:19 | |
| Üdv, Dungeon Masters Minden szavatok aranyat ér! Fél évnyi játéktapasztalat után mit javasolnátok, hányadik szinten érdemes teljesíteni az első (30-35-ös szintű) dungeont, és általában véve elkezdeni dungeonbe járni?
Salute Nibindar | |
| | | Vendég Vendég
| Tárgy: Re: Dungeon etikett 2013-03-05, 22:59 | |
| Először is meg kell különböztetni story, és explorable módot. Véleményem szerint jelenleg a story mód csak egy szükséges rossz, ami azért kell, hogy tudjál explorable módot indítani - így teljesen felesleges: ugyanis, ha van a csapatban egyetlen ember is, akinek megvan a story mód, az már az egész csapatot be tudja vinni explorablere. Továbbá, a story mód jutalma egy dungi szintjével megegyező soulbond rare fejfedő, amit még eladni sem lehet, csak lebontani. A story módot megcsinálni azon a szinten, amilyen a dungeon, hogy a fejfedő használható legyen, nagyobb karik segítsége nélkül kínszenvedés, sőt, amióta nem lehet teleportálni amíg küzdelemben van a csapat, néha lehetetlen. sokkal egyszerűbb visszamenni lvl80-ason, de akkor meg már semmi értelmes loot nem esik a dungiban. (pl hétfőn nekimentünk CM-storynak, 3 lvl80-as karival, és két 40-50 közöttivel - két party wipe is volt, hiába a lvl80-as karik...) Az explorable mód hasonlóan kemény, szóval oda sem érdemes lvl80 alatt menni, de annak legalább van értelme Viszont van egy nagyon fontos része a dunginak, méghozzá a következő szinthez szükséges xp 70%-a, amit a végén jutalomként ad. Tehát érdemes karihúzásra használni, de úgy, hogy végignyomod a nagykariddal, és az utolsó küzdelem előtt bejössz a húzandó kiskarival Általában a főbossokkal való küzdelemben nem számít, hogy mennyire kimaxolt a karid, mert ígyis-úgyis megöl egy csapásra, szóval ott már nem szenved hátrányt a kiskari. Viszont erről tudnia kell az egész csapatnak az elejétől kezdve, különben kellemetlen szituáció alakulhat ki. üdv Mokhra |
| | | Vendég Vendég
| Tárgy: Re: Dungeon etikett 2013-03-05, 23:58 | |
| Mokhra nagyon jól, és lényeglátóan írtad le a jelenlegi helyzetet válaszodban.
Az Anet-es csapat hivatalosan úgy kommunikálta ezt a legutóbbi nagy frissítés előtt, hogy az explorer mód jelenti azt hozzávetőleg, mint a gw1-ban a hard mode. Aki játszott a gw1-el az tudja mit jelent ez, aki nem az is tisztában van a "hard mode" kifejezés jelentéstartalmával. Mi anno lementünk 33-36 lvl körül AC-be (story). Kínszenvedés esés-kelés, tulajdonképpen tömeges páncéljavítási expedíció volt. Eredmény: az egyik társunk 3 hónapra jegelte, a 3 éve annyira várt játékot.
A mostani helyzetben ez a szituáció a Fraktál olyan szintjeire való bekéredzkedés amire se tapasztalat, se felszerelés nincs. Eredmény 1 óra bukdácsolás után: ugye mindenki hibás csak én nem, majd kikapcsolás kilépés köszönés nélkül. Sajnos több az ilyen élménnyel végződő party mostanában.
A javaslatom: lvl80, gear, bild, TS. A Story mód valóban ilyenkor már nem nagyon éri meg bár archi jár érte, mégis felkészít arra ami majd az Explorer módban fog várni a csapatra, tehát egy kis ízelítő, semmit több.
Amiért ez az etikett készült, hogy kiküszöböljük az olyan negatív élményeket, hogy annak akár a játék abbahagyása, több hónapos pihentetése lenne a végkifejlete. Nem beszélve arról, hogy akaratlanul is, tévesen haragudhatunk meg 1-2 játékosra, és legközelebb már eleve negatív felhanggal megyünk be dungiba, azzal az x,y játékossal.
Tudom, hogy ha kimaradok egy csapatból az nem jó érzés, de az még rosszabb ha miattam az egész csapat esik-kel, hátrányban van. Így biztos soha többet nem mehetek velük. Fogadjuk el amit mondanak a tapasztaltabbak, ne vegyük sértésnek ha kimaradunk. Bölcs belátás többet ér mindennél.
Végezetül jó lenne ha nem megint ugyan azok a hűtőgépek beszélgetnének a fagyasztásról. Szívesen várnék olyan hozzászólót is aki a fentebb megemlített helyzetben volt, ill. van.
Üdv:dombi |
| | | Admin Admin
Hozzászólások száma : 648 Join date : 2012. Aug. 23. Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: Dungeon etikett 2013-03-06, 00:57 | |
| Nem beszélgetek ( ) csak bekommentem, hogy GW-ben ugyanilyen komolyan vettük a felkészültséget. Egyetlen hiányzó skillért is elugrott az, akinek nem volt meg, ha felhívták arra a skillre a figyelmét, és ha pl. egy +10% földsebzés elleni védelmű pajzsra volt szükség, eszébe se jutott volna senkinek anélkül jönni. Más kérdés, hogy ott a megfelelő, maxos gear bárki számára könnyen elérhető volt, csak a puccért kellett keményen tejelni. Ezért jobb a Fórumon történő előszervezés. Több nappal előre ki lehet írni, mire van szükség szintben, gearben stb. Egyértelmű, hogy csak az mehet, aki rendelkezik az előírtakkal, de adott esetben van ideje beszerezni dolgokat, traiteket átalakítani, meg ami kell. Amúgy pedig micsoda hozzáállás az, hogy bűnbakot keresünk egy failed küldivel kapcsolatban. Hol élünk? Hahó? Ébredezik bennem a diktátor Salute Nibindar | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Dungeon etikett | |
| |
| | | | Dungeon etikett | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |